ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..
ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..

زندگینامه وینتون سرف ، پدر اینترنت


. وینتون سرف ، پدر اینترنت


وینتون سرف Vinton Cerf پدر اینترنت‌ است. او در شروع اینترنت‌ در یک‌ اظهارنظر شبیه به‌ پیش‌بینی‌ واقع‌ گریانه‌ گفته بود رشد سرعت‌ استفاده از شبکه جهان سبب خواهد شد تا این تکنولوژی‌ به زودی‌ به‌ مرحله‌ تکامل‌ نهایی‌ رسیده‌ و جای‌ خود را به‌ تکنولوژی‌ جدیدی بدهد.  

او حق‌ داشت، زیرا به‌ فاصله‌ کمی‌ از تولد این‌ نوزاد، اینترنت‌ ۲ متولد شد و هم ‌اکنون‌ چندین مرکز دانشگاهی‌ در حال‌ تکمیل‌ آن هستند‌. اینترنت ۲ کاملاً شبیه‌ قسمت‌ دوم‌ یک‌ فیلم‌ سینمایی محبوب‌ و پرطرفدار است‌. 




ACM بزرگترین جامعه جهانی آموزشی و علمی 

ACM بزرگترین جامعه جهانی آموزشی و علمی ‌جهت توسعه مهارت‌هی فنی و صلاحیت‌های حرفه ‌ی متخصصان کامپیوتر جیزه سال ۲۰۰۴ خود را با نام A. M. Turing Award در اواخر ماه فوریه ۲۰۰۵ به وینتون جی سرف و رابرت ئی کان دو نفر از بنیان گذاران پروتکل‌هی اینترنت اختصاص داد.

نوبل رشته کامپیوتر!

این جایزه که نوبل رشته کامپیوتر نام گرفته اولین بار در سال ۱۹۶۶ به نابغه و ریاضیدان انگلیسی آلن تورینگ تعلق گرفت به نام او ثبت شد و به همین نام باقی ماند. جایزه A. M. Turing Award بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار است و بودجه آن توسط شرکت ینتل تامین می‌شود .

سرف و کان با طراحی پروتکل TCP/IP فرمت انتقال اطلاعات میان کامپیوترها را به وجود آوردند. پروتکل ایجاد شده توسط آنها هم اکنون نقش عمده ‌ی در ارسال و دریافت و انتقال اطلاعات در اینترنت دارد. 

رابرت پترسون مدیرعامل جامعه جهانی Association for Computing Machinery ACM در این باره اعتقاد دارد سرف و کان با طراحی اولیه پروتکل‌هی اینترنت عملا اکنون این امکان را به ما داده ‌اند تا بتوانیم از ایمیل، وب، پیامهای آنی متنی ، ویدیو و صوت و نرم افزارهی معروف به Peer-to-Peer و بسیاری دیگر از امکانات اینترنت استفاده کنیم.


در سال ۱۹۷۳ وینتون سرف و رابرت کان در جریان آژانس تحقیقاتی پروژه‌ هی پیشرفته آرپا که اینک دارپا DARPA نامیده می‌شود نخستین شبکه اینترنتی شامل سه شبکه مستقل را به یکدیگر متصل کردند.

شناسیی تکنولوژی‌ و تکنیک‌هی نوین

دکتر وینتون سرف معاون ارشد مرکز تحقیقاتی MCI است و مسئولیت شناسیی تکنولوژی‌ و تکنیک‌هی نوین مورد احتیاج بری توسعه محصولات و سرویس‌هی جدید را بر عهده دارد. او از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۳ معاونت ارشد طراحی و مهندسی ینترنت را بر عهده داشت. در مورد وینت سرف Vinton Cerf 

سرف لیسانس ریاضیات را در سال ۱۹۷۲ از دانشگاه استنفورد و سپس دکتری خود را در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه UCLA کسب کرد. پیش از ین جایزه، او جایزه Kilby، مدال الکساندر گراهام بل، و مدال نقره اتحادیه بین المللی مخابرات را به دست آورده بود. او هم اکنون ریاست هیات مدیره ایکن، سازمان نامگذاری آدرسهای اینترنت را بر عهده دارد. وینت سرف ؛ پدر اینترنت

وینت سرف را پدر اینترنت لقب داده ‌اند و همه او را با ین نام می‌شناسند. او پس از اتمام دانشگاه لس‌آنجلس کالیفرنیا UCLA به تیم طراحان آرپانت آژانس پروژه‌ های پیشرفته وزارت دفاع آمریکا

Advance Research Project Agency ARPAnet پیوست و با همکاری آنان پروتکل‌هی اینترنت که به TCP/IP مشهور هستند را ارائه داد. پروتکلی که هم اکنون شبکه جهانی فعلی بر پایه آن استوار است.


کودکی تا فراغت از تحصیل وینت سرف Vinton Cerf


سرف در سال ۱۹۴۳ متولد شده و در لس‌آنجلس پرورش یافته است. او در زمان تحصیل در دبستان و دبیرستان علاقه و توانایی شگرف خود را در حل مسائل و معادلات ریاضی نشان داد. سرف از زمان کودکی لباس مرتب و تمیز می‌پوشید عادتی که هنوز هم آن را فراموش نکرده چون تا به حال کسی او را بدون کت و شلوار و کراوات ندیده است.

علاقه او به کامپیوتر از نوجوانی او شروع شد و پس از اتمام دبیرستان دانشگاه استنفورد را جهت ادامه تحصیل انتخاب کرد و در سال ۱۹۶۵ از رشته ریاضی فارغ ‌التحصیل شد. استخدام در ی بی ام I BM تا آپارنت

کامپیوتر همچنان او را به دنبال خود می‌کشاند و به همین دلیل بلافاصله با عنوان مهندس سیستم در ای بی آم شروع به کار کرد اما خیلی زود تصمیم گرفت دوباره به تحصیل در رشته کامپیوتر ادامه دهد. سرف جهت دریافت پی اچ دی رشته کامپیوتر در دانشگاه لس‌آنجلس کالیفرنیا UCLA ثبت نام کرد و تز دکتری خود را درباره سوپر کامپیوترهایی که می‌توانند برنامه ‌های کامپیوترهای دیگر را کنترل کنند نوشت که بعدها تز خود را در پروژه آرپانت به مرحله عمل درآورد.

پروژه سوپر کامپیوتر سرف را به شبکه بندی کامپیوترها علاقمند کرد. در پائیز ۱۹۶۸ وزارت دفاع آمریکا از دانشگاه لس‌آنجلس خواست تا شبکه آرپانت را طراحی کنند. سرف در مرکز اندازه گیری شبکه که مسئولیت آزمیش و تجزیه و تحلیل سیستم را بر عهده داشت به کار مشغول شد. این بخش متشکل از ۴۰ دانشجو بود و لن کلینروک سرپرستی آنان را بر عهده داشت.



اتمام پروژه اطلاعات از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر

در پایان سال ۱۹۶۸ دانشجویان برتر ۴ دانشگاه لس‌آنجلس، دانشگاه یوتا، استنفورد و سنتا باربارا با گردهمایی مستمر به دنبال یافتن راهی بودند تا بتوانند اطلاعات را از یک کامپیوتر به یک کامپیوتر دیگر ارسال کنند. تلاشهای آنان به ثمر نشست و در سال ۱۹۷۰ اولین پروتکل ابداعی این گروه با نام Network Control Protocol NCP توانست دو کامپیوتر میزبان را به هم اتصال دهد. و به این ترتیب شبکه آرپانت امکان برقراری ارتباط پیگاههای نظامی آمریکا را فراهم ساخت. از دانشگاه استنفورد تا پروتکل کنترل انتقال

وینتون سرف در سال ۱۹۷۲ به عنوان دستیار استاد به دانشگاه استنفورد برگشت و تا سال ۱۹۷۶ به عنوان دستیار استاد به تدریس پرداخت. او همچنین در فاصله سپتامبر سال ۱۹۷۳ تا ماه می ۱۹۷۴ با همکاری دانشمند دیگری به نام رابرت کان Robert E. Kahn طرح شبکه بندی بین ‌المللی را با نام پروتکل کنترل انتقال Transmission-Control Protocol TCP ارائه داد. با جدا کردن ین پروتکل به دو بخش جداگانه و نامگذاری آن به پروتکل ینترنت IP نام طرح به TCP/IP تغییر یافت. طرحی قرار بود پیامها را به اجزی کوچکتری به نام دیتاگرم تبدیل و در مقصد مجددا آنها را به حالت اولیه برگردانده، خطا و اشتباه سیستم را یافته و به عنوان تنها استاندارد ارتباطی اینترنت در سالهای آینده مورد استفاده و بهره برداری عمومی برساند.
مخابره اولین سرویس نامه‌ دهی الکترونیکی تجاری از شرکت MCI

او در سال ۱۹۸۲ به عنوان استراتژیست و معاون اول شرکت بزرگ MCI استخدام شد و تا سال ۱۹۸۶ در آن شغل باقی ماند. سرف مجدداً در سال ۹۲ به ام سی ای برگشت و در سال ۱۹۹۴ موفق به مخابره اولین سرویس نامه‌ هی الکترونیکی تجاری از شرکت MCI شد. شرکت ام سی ای صاحب و اداره کننده امور تکنیکی و ینترنت بیش از ۷۵ سازمان دولتی آمریکا و دومین شرکت مخابرات و تلفن راه دور جهان است. از آخرین طرحهای سرف میباید از پروژه Interplanetary Network IPN نام برد. در ین طرح قرار است با همکاری ناسا، سازمان هوا فضایی آمریکا اینترنت به دیگر کرات و اقمار فضا گسترش یافته و ارتباط بین ماهواره‌ ها با یکدیگر و با ایستگاه‌هی زمینی برقرار گردد.
افسانه اتصال به سیاره مریخ و مشتری از طریق اینترنت

در ۹ ژانویه ۲۰۰۵ وینتون سرف به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد طی ۴ سال آینده سیاره‌ های مریخ و مشتری از طریق اینترنت با زمین ارتباط خواهند داشت. سرف که در یک کنفرانس علمی ــ تحقیقاتی در هند سخن می‌گفت اعلام کرد سیاره مریخ تا سال ۲۰۰۹ و سیاره مشتری تا سال ۲۰۱۲ از طریق ینترنت به کره زمین متصل خواهند شد.

وی پروتکل اینترنت جدیدی را برای فضا طراحی کرده و معتقد است پروتکل‌ها و قراردادهای موجود نمی‌توانند در فضا و جو که از نظر فشار هوا، درجه حرارت و میزان جاذبه با زمین تفاوت بسیار دارند عمل کنند.

سرف این نوع ارتباط با اینترنت را دگرگونی شگرفی در عرصه پیشرفتهای تکنولوژی اطلاعات می داند و امیدوار است، با برقرار شدن چنین ارتباطی بسیاری از اسرار مربوط به فضا کشف شده و به دانشمندان در تحقیقات علمی و فضایی کمک کند.


وینت سرف تکنولوژی و استفاده از اینترنت

وینت سرف تکنولوژی و استفاده از ینترنت را به ۳ مرحله تقسیم کرده و می‌گوید اولین دهه شبکه اینترنت در فاصله سالهای ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۲ به وقوع پیوست و از آن با مرحله تحقیق، طراحی و آزمایش قدمهای اولیه تکنولوژی نام برده می‌شود. دوره دوم شامل یکپارچه کردن دانش به دست آمده و استفاده از آن در ابعاد تجاری و همگانی کردن استفاده اطلاعات است.

درباره آینده اینترنت

درباره آینده ینترنت او اعتقاد دارد ستاره ‌ها و سیارات زیربنای ارتباطات و شرکتهای مخابراتی بخش کوچکی از شبکه جهانی خواهند بود زیرا تکنولوژی صدا بر روی ینترنت Voice Over IP (VoIP) طرز ارتباط تلفنی کنونی را تغییر داده و سیم‌ها و کابلها را با امواج تعویض خواهد کرد.

در دسامبر ۱۹۹۷ سرف به همراه همکار قدیمی خود رابرت کان مدال ملی تکنولوژی را از بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت آمریکا دریافت نمود. سرف داری چندین دکتری افتخاری از دانشگاههای جهان از جمله از کاپیتال کالج مریلند، گتی‌برگ کالج پنسیلوانیا، ئی تی اچ دانشگاه زوریخ سوئیس، تروی نیویورک، تاروگانا اسپانیا، دانشگاه تونت هلند و دانشگاه بالریک ایرلند است.


سمت دهی علمی و اجتماعی وینت سرف Vinton Cerf

وی مدیرعامل ایکن، سازمان نامگذاری سیت‌هی ینترنت ICANN، پرزیدنت و بینان گذار جامعه اینترنت Internet Society، عضو و مشاور کمیته تکنولوژی اطلاعات رئیس جمهوری آمریکا PITAC، عضو جامعه مهندسین ACM, IEEE و کنسرسیوم جهانی مهندس، بنیاد مارکوپولو، دیجکس و آوانکس و موزه ملی تاریخ کامپیوتربوده است. نشریه People در شماره دسامبر ۱۹۹۴ با چاپ عکس او در روی جلد از او با عنوان مرد سال تجلیل کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد